reklama

Motýlie Krídla

Asi pred týždňom som kráčal po drevenom moste v Dolnom Kubíne, a nie po prvý krát ma oslovili traja študenti strednej školy s vrecúškom plným modrých motýľov a papierovou krabičkou. Zhodou náhod som jedného z nich poznal, a keďže som nemal naponáhlo pridal som sa k nim, že budeme tých pár metrov zdieľať rovnakú trasu. Len tak, zo zvedavosti, som sa opýtal, že na čo zbierajú peniaze tentokrát. Odpoveď prišla takmer okamžite a v prvotnom štádiu našej konverzácie ma naozaj chytila za srdce. Zbierame peniažky pre deti so svalovou dystrofiou, nenájdeš „euríčko“ ? Ako som už spomenul, okamžite sa mi vybavili detičky na nemocenskom oddelení a aj ten modrý motýľ vo mne evokoval čudné pocity. Ani neviem prečo. Možno pre film Butterfly effect, alebo pre modrú farbu ktorú často používa Unicef na gombíky alebo svoje logá.......... alebo som stále myslel len na tie deti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V živote som o „dni belasého motýľa“ nepočul, a zrejme ani tá hŕstka zberačov nemala ani len tušenia, čo vlastne robia. Požadoval som od nich informácie, ktoré by mi ako-tak priblížili organizáciu, ktorá zastrešuje takúto dobrovoľnú zbierku. Alebo aspoň nejaké strohé informácie, ktoré by ma aspoň čiastočne presvedčili o tom, že moje peniaze vážne niekomu pomôžu. Asi tušíte, aká odpoveď sa mi dostala. „Čo ja viem? Nám to dali v škole že si máme nájsť miesto a zbierať. “ Vtedy zo mňa opadol ten príval prvotného súcitu. Nebolo to pre to, že takéto občianske združenia si môžu nechávať podľa mňa dosť veľký percentuálny podeil zo zisku na svoju prevádzku a náklady, alebo že by sa môj pohľad na deti s muskulárnou dystrofiou zmenil, ale práve pre to, že na zozbieranie niekoľkých mesačných platov všetkých čitateľov tohto blogu stačí zlepená krabička a naučená fráza.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno som veľký sebec a utopista. Nebol som schopný obetovať jediné euro. Jedno jediné za prenádherného motýľa. Ba čo viac – drzý som bol. Chcel by som, aby tí ľudia vedeli, kam tie peniaze pôjdu, aby mi vedeli povedať, koľkým ľuďom už pomohli, aby mi vedeli priblížiť organizáciu a jej aktivity, aby som nemal na najviditeľnejšom mieste niekde na hrudi vycapenú belasú ozdobu a pocit spasiteľa s úsmevom na tvári a možnosť hádzať pohŕdavý pohľad na každého, kto neučinil tak ako ja.

Veď takýchto dní je len pár do roka. Dní kedy sa môžeme cítiť lepšie. Dní kedy môžeme s pocitom spokojnosti večer skláňať svoju hlávku do vankúša, lebo sme sa stali súčasťou „akejsi zbierky“ niekde na námestí. Netvrdím, že pseudoaktivisti by mali absolvovať pred zbierkou dvojtýždňové školenie. Veď ja sám som sa pomocou všemocného google-u už za pár sekúnd dopátral k názvu OZ, číslu účtu a niekoľkým pre mňa dôležitým informáciám o aktivitách a prevádzkovaní, či množstve vyzbieraných peňazí a ich účelu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zarobené peniaze si vážim a som ochotný pomáhať, ale len tomu, kto ma presvedčí, že budú správne použité. Aj keď to nebýva veľa, niekedy len pár centov. Rád, dokonca veľmi rád dávam peniaze umelcom na ulici, ktorí ma pobavia či oslovia, čas od času si kúpim Nota Bene, niekedy zas obetujem menší finančný obnos rôznym združeniam, či aktivistom no nikdy to nieje len za naučenú frázu a ozdobu.

Ján Moravčík

Ján Moravčík

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

pracujúci študent a nekonečný bádateľ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu